Kvalitetssäkring
Kvaliteten på utförda arbeten säkerställs genom kvalitetsplan, kvalitetspolicy, kvalitetsmål samt en aktiv egenkontroll med checklista över arbetsmomenten. Efter varje utfört uppdrag dokumenterar vi resultatet, digitalt och i pappersform.
Kvalitetsplan
- Arbetsledaren kontrollerar att rätt produkter och mängd levereras till arbetsplatsen.
- Hålla god ordning på ommonterat material.
- Använda personal med de specifika kunskaper som krävs för aktuell arbetsinsats (rätt man på rätt plats).
- Fel som uppstår åtgärdas omgående.
- Fel som inte kan åtgärdas omgående noteras i avvikelserapporten, beställaren informeras.
- Intern genomgång av avvikelserapporten.
- God renhållning på arbetsplatsen.
Kvalitetspolicy
- Rätt arbetskraft på arbetsplatsen.
- Rätt material enligt beställning.
- Utförande enligt beställning.
Kvalitetsmål
- Felfri produktion.
- Leveranssäkerhet.
- Nöjda kunder.
Ansvar och befogenheter
– För att uppnå rätt kvalitet ligger ansvaret på linjeorgansationen.
- Ansvaret för att utförande åvilar den som utför arbetsuppgiften.
- Ytterst kvalitetsansvarig är Jan Johansson.
Miljö
Vår miljöpolicy utgår från EU:s normer och de miljöaspekter som identifieras med verksamheten. Policyn innefattar även arbetsmiljöfrågor, vilket är ett led i arbetet med att integrera miljöledningssystemet för den yttre miljön och internkontrollen av arbetsmiljön.
– Policy för yttre arbetsmiljö.
– Vi ska förse våra kunder med produkter av god kvalitet.
– Vi ska med god marginal uppfylla kraven enligt gällande lagar och föreskrifter samt myndighetsbeslut vad gäller yttre miljö och arbetsmiljö.
– Vi ska ständigt sträva efter att minska miljöpåverkan från verksamheten. Vi ska här vid sträva efter att uppnå bästa tillgängliga teknik inom de ekonomiska ramar som gäller för verksamheten.
– Vi ska upprätthålla en god arbetsmiljö i anläggningarna.